Pizzabullar

Idag har jag bakat pizza bullar! Bild och recept nedan..
Sedan en härlig promenad i det vackra vädret...



                           PIZZABULLE RECEPT






Deg: Ca 13 dl mjöl
        5 dl vatten
        1 tsk salt
        1 påse torrjäst
        Pizzakrydda

Fyllning: 1 burk krossade tomater
               2-3 MSK Tomatpure
               Lök (om man vill)
               Pizzakrydda
               Lite salt
               Valfria kryddor, tex vitlök, peppar
               
               Hackad eller strimlad skinka
                
               
Blanda krossade tomater och tomatpure med valfria kryddor och lite salt,
själv använder jag pizzakrydda, salt och lite vitlökspeppar.
Värm degvätskan till 40 c
Blanda mjöl, salt och torrjäst innan  du arbetar ihop degen med degvätskan.
Låt jäsa ca 30 min.

Baka sedan ut som vanlig vetedeg, bred ut fyllningen och och ha på skinkan och rulla ihop.
Skär i ca 2 cm skivor och lägg i bullformar.

Strö över osten och lite pizzakrydda och in i ugnen.
Ca 15 min i 200 grader



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0