Bacillskräck

Ny regnig dag, följt dottern till bussen.
Känns så höstigt.

Det börjar bli dax att fylla på med höst kläder åt barnen, strumpor, trosor, strumbyxor och leggings.
Då blir det nog en tripp till Thuns i faringe.
Det är väl dax att ta med lillpojken ut nu, ;) han blir 2 månader 22 sept.
Jag har gjort allt för att undvika folksamlingar med virus och baciller hitills.
Men vad har det gjort när han har 3 syskon som går i skolan och mer än gärna klappar på sin lillebror.

Jag kanske lider av lite bacillskräck, men det är så äckligt när folk hostar upp sina äckliga små salivdroppar fulla med elaka virus, eller torkar näsan med handen och tar i nästa dörrhandtag. USCH! Handsprit it is!

Igår kokade jag äppelkräm, får se vad jag hittar på idag.

Ha en fin dag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0